אמממ… אז מה הקטע של RTM?

מכירים את זה שאתם נתקלים בטרנד חם בסושיאל וחושבים: וואו איזה מגניבים הםםםם, איך הם עשו את זה??? בא לי גםםםם!!!! אז רגע לפני שאתם קופצים על ה"רכבת הקלה" של הReal Time Marketing, בואו נדבר דווקא על למה זה *לא* תמיד רעיון מבריק ונוצץ כמו שנדמה

ליים ליאל

כל הקודם זוכה (בתהילה ובלייקים)

אוקיי, אז יש טרנד חדש ואתם הראשונים שקולטים אותו? מזל טוב! יש לכם את הזכות הבלעדית להיות ה"חכמולוגים" של הרשת. אבל מה קורה אם אתם השניים? ובכן, זה עדיין יכול להיות נחמד. אנשים יגידו "היי, גם הם תפסו את זה, חמוד". אבל אם אתם המותג העשירי שמנסה להיתפס לאותו טרנד? זה כבר מרגיש כמו הדוד המבוגר שמנסה להשתמש בסלנג של הטינאייג'רים. מביך (ואפילו קצת פאתט), לא?

כשמנסים בכוח, זה לא תמיד עובד

זוכרים את הפעם ההיא שניסיתם לפתוח צנצנת בידיים רטובות? אז, זה בערך אותו דבר כמו לנסות להתחבר לטרנד שממש לא מתאים למותג שלכם. זה יכול להיגמר במבוכה, תסכול, ואולי אפילו בכמה לקוחות שיגידו "מה לעזאזל הם חשבו לעצמם?" (או בקצרה: WTF).

אבל כשזה עובד… זה עובד בגדול!

דוגמאות? הנה כמה RTMים מוצלחים במיוחד:

Wednesday: כשהסדרה ונסדיי מבית משפחת אדמס הפכה ללהיט ברשתות, הרבה מותגים קפצו על ההזדמנות. אנחנו, בעמוד הפייסבוק של "ענבי ציון", שילבנו את "היד" ממשפחת אדמס בפוסט שבו היא אוחזת קופסת קונפיטורה, עם הטקסט "Perfect for Wednesdays". זה היה קליעה בול! לינק

שלומי השדכן: ביום שבת בבוקר מישהי העלתה פוסט בקבוצת "סיקרט תל אביב" שמחפשת בן זוג. מישהו אחר בשם שלומי החליט לשדך בינה לבין מישהו נוסף מהקבוצה, וזו רק תחילת הסיפור. כשהרשת רעשה על הסיפור הזה, חברת בזק הייתה הראשונה לתפוס את ההזדמנות והעלתה פוסט עם הכיתוב: "שלומי אנחנו איתך, רק פעם הבאה תשאיר לנו לחבר את כולם". הומור מהיר, קליל ונכון – זה RTM במיטבו. לינק

Deadpool & Wolverine: ביום יציאת הסרט דדפול & וולברין ב-25 ביולי 2024, חברת מטרו מוטור העלתה פוסט שבו הופיעה יד דמוית וולברין עם מפתחות אופנועים בצורת טופרים, לצד הטקסט "גיבור, צא מהסרט ותתקדם לימאהה". זו הייתה מחווה מדויקת שזכתה לתגובות נהדרות. לינק

ברבי: כשהסרט ברבי יצא ביולי 2023, קמפיין RTM שכלל פילטרים ויזואליים איפשר לעוקבים להרגיש כמו ברבי בעצמם. חברות כמו Amika ודיסני קפצו על ההזדמנות ושילבו את הפילטרים בפרסומים שלהן – והתגובות לא איחרו לבוא.

אז מתי כן כדאי ללכת (או לטוס) על זה?

  • כשזה באמת קשור אליכם: אם אתם חברת נעליים וכולם מדברים על הליכה, זה הזמן שלכם לרוץ על זה!
  • כשיש לכם משהו חכם להגיד: אם אתם יכולים להוסיף ערך או הומור אמיתי לשיחה, קדימה!
  • כשאתם מהירים: אם אתם יכולים להגיב מהר ובחוכמה, יש לכם סיכוי טוב להצליח.
  • כשהקהל שלכם יעריך את זה: אם אתם יודעים שהעוקבים שלכם מתים על הטרנד הזה, זה הזמן לתת להם מה שהם רוצים.

טיפים לRTM מנצח (אם כבר החלטתם לקפוץ למים):

  • תתכוננו מראש לתגובה מהירה: הכינו תבניות ותהליכי עבודה מתאימים, ככה שתוכלו להגיב מהר בעיצוב ובקופי בלי לעשות טעויות מביכות.
  • היו אותנטיים: אל תנסו להיות מישהו שאתם לא.
    זה כמו ללבוש בגדים של אחרים… פשוט לא יושב בול.
  • תהיו יצירתיים: אם כבר אתם שם, נסו להיות מקוריים. זה ההבדל בין להיות ה"מצחיקן של הכיתה" לבין "עוד אחד שמנסה להצחיק".
  • בדקו פעמיים: לפני שאתם מפבלשים, תחשבו – "האם זה באמת רעיון טוב כמו שחשבתי אחרי כוס הקפה השלישית?".

לסיכום

RTM זה קצת כמו קריוקי – כשזה טוב, זה ממש טוב. אבל כשזה רע… ובכן, בואו נגיד שיש סיבה שלא כולם צריכים להיות זמרים מקצועיים 😉 אז בפעם הבאה שאתם רואים טרנד חם, קחו נשימה עמוקה, חשבו פעמיים, ורק אז תחליטו אם אתם רוצים להצטרף למסיבה, או פשוט ליהנות עם המוחיטו שלכם מהצד.

לפעמים להיות חכמים זה לדעת מתי לא להגיד כלום.
או כמו שסבתא שלנו תמיד אמרה: "אם אין לכם משהו חכם להגיד, תשתו לימונדה". טוב, אולי היא לא בדיוק אמרה את זה, אבל הבנתם ת'קטע.

יש עוד דברים מעניינים לקרוא

אמממ… אז מה הקטע של RTM?

מכירים את זה שאתם נתקלים בטרנד חם בסושיאל וחושבים: וואו איזה מגניבים הםםםם, איך הם עשו את זה??? בא לי גםםםם!!!!
אז רגע לפני שאתם קופצים על ה"רכבת הקלה" של הReal Time Marketing, בואו נדבר דווקא על למה זה *לא* תמיד רעיון מבריק ונוצץ כמו שנדמה

להמשך קריאה >

רוצים להצטרף למשפחה שלנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן