מיקרו-סגמנטציה בעידן הבינה המלאכותית: עתיד השיווק ההיפר-פרסונלי

הבינה המלאכותית הפכה את המיקרו-סגמנטציה לקלה, חכמה ויעילה יותר, והיא מאפשרת לעסקים לפתח אסטרטגיות שיווק יעילות ומותאמות אישית מקצועיות בהינף הצ'ט.

Alena Gordo

בעולם הדינמי של השיווק הדיגיטלי, אין צורך להרחיב על חשיבות הפרסונליזציה,
שיטת שיווק שמרבית החברות במשק כבר עושות בה שימוש יומיומי.
אבל אותן חברות יודעות איך לנצל את מלוא הפוטנציאל שלה?

ניצול מיקרו-סגמנטציה בעזרת בינה מלאכותית


מיקרו-סגמנטציה כרוכה בחלוקת שוק גדול לקבוצות לקוחות קטנות וספציפיות יותר. הבינה המלאכותית משפרת את היכולת שלנו לעשות זאת על ידי ניתוח כמויות עצומות של נתונים, כולל התנהגויות צרכנים, אינטראקציות, פעילות מקוונת והעדפות ושכלול הנתונים ליצירת סגמנטים מפורטים של לקוחות בכמה שניות. כל זה מאפשר אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית ברמה גבוהה המצליחות לגעת בלקוחות, לשפר מעורבות ולהגדיל את שיעורי ההמרה.

מעיקרון ליישום


איך משתמשים בבינה מלאכותית ליצירת מיקרו סגמנטציה חכמה לעסק שלכם? הכנו עבורכם 10 נקודות חשובות שיעזרו לכם לעשות זאת.
  1. . העריכו את איכות הנתונים שלכם: לפני יישום מיקרו-סגמנטציה הפועלת על ידי בינה מלאכותית, ודאו שאתם אוספים נתוני לקוחות ממקורות שונים, העריכו ושפרו את איכות הנתונים בקביעות. השתמשו בכלי בינה מלאכותית כמו Data Ladder לפתרונות איכות נתונים, OpenRefine לניקוי וטרנספורמציה של נתונים, Talend לסטנדרטיזציה ופרופיילינג של נתונים, ו-Ataccama לפרופיילינג נתונים וניקוי. Precisely ו-Informatica גם מציעות פתרונות איכות נתונים רבי עוצמה. כלים אלה יכולים להשתלב עם Google Analytics ו-Salesforce לאיסוף נתונים עשיר יותר. בחרו את הכלי המתאים ביותר בהתבסס על הצרכים, גודל מאגר הנתונים והיכולות הטכניות שלכם.

 

  1. בחירת כלי בינה מלאכותית חזקים: בחרו כלי בינה מלאכותית הידועים ביכולות ניתוח נתונים וסגמנטציה. שקלו כלי בינה מלאכותית כמו Tableau לוויזואליזציית נתונים אינטראקטיבית, Microsoft Power BI למודיעין עסקי כוללני, Polymer לטרנספורמציה של נתונים למאגר נתונים חזק, Akkio לניתוח נתונים ידידותי למשתמש, ו-Salesforce Einstein לתובנות על התנהגות לקוח ואוטומציה. כל כלי מציע תכונות ייחודיות – בחרו את זה שמתאים ביותר למטרות שלכם.

 

  1. צרו תוכן מותאם אישית ברמה גבוהה: לא תסתפקו ביצירת הקהלים, צריך גן דבר איתם בשפתם. השתמשו בתובנות מניתוח הבינה המלאכותית כדי ליצור תוכן המדבר ישירות למיקרו-סגמנטים. פלטפורמות כמו HubSpot ו-Facebook Ads Manager יכולות לעזור להגיע למיקרו-סגמנטים שלכם עם תוכן מותאם אישית. Shortly AI, Jasper, Writesonic, Copy.AI, או Simplified הם כלי בינה מלאכותית שתוכננו לשפר יצירת תוכן, מכתיבה ארוכת טווח ועד יצירת העתקים בשיעור המרה גבוה ותוכן מותאם אישית לקהלים מגוונים.

 

  1. אופטימיזציה של קמפיינים בזמן אמת: אל תתאהבו בקמפיין שלכם. השתמשו בכלי בינה מלאכותית כמו Optimizely או Google Optimize כדי לנטר ולייעל את הקמפיינים שלכם, מה שיאפשר לכם לשנות ולעדכן את הקמפיין בזמן אמת על בסיס הנתונים שאספתם. Adobe Target, VWO, Dynamic Yield, Convertize ו-SiteSpect הם כלים נוספים המציעים תכונות מבדיקת A/B ופרסונליזציה מבוססת בינה מלאכותית ועד אופטימיזציה, חלקם מספקים ממשקים ידידותיים למשתמש ואינטגרציה חלקה עם פלטפורמות פופולריות.

 

  1. מדדו ושפרו: לאחר הקמפיין העריכו את נתוני הביצועים כדי לזהות מה עבד ומה לא. Google Data Studio, Tableau, Microsoft Power BI, Qlik Sense ו-Looker הם כלי ניתוח נתונים מהשורה הראשונה, כל אחד מהם מציע תכונות ייחודיות מן הוויזואליזציה החזקה של נתונים, אינטגרציות עם פלטפורמות מובילות, ועד תובנות בזמן אמת המתאימות לצרכים עסקיים מגוונים.

 

  1. הפעילו אסטרטגיות ריטרגטינג: השתמשו בתובנות המיקרו-סגמנטציה של הבינה המלאכותית כדי להחזיר לקוחות לאתר. כלים כמו AdRoll, Retargeting, Criteo, OptiMonk, ReTargeter ו-MadgicX יכולים לסייע בריטרגטינג אפקטיבי.

 

  1. חקרו אנליטיקה שיודעת לחזות: השתמשו בכלים כמו DataRobot, RapidMiner, Alteryx, KNIME, H2O.ai, SAS Advanced Analytics, IBM SPSS Modeler ו-Microsoft Azure Machine Learning Studio כדי לחזות מגמות והתנהגויות לקוחות עתידיות.

 

  1. שתפו פעולה עם משפיענים: שתפו פעולה עם משפיענים שיש להם מספר עוקבים גדול ומעורבות חזקה גבוהה במיקרו-סגמנטים שלכם. כלים כמו BuzzSumo או NinjaOutreach יכולים לעזור למצוא משפיענים מתאימים.

 

  1. עדכנו סגמנטים של לקוחות: עדכנו בקביעות את מיקרו-הסגמנטים שלכם כדי לשקף את השוק הדינמי. תזמנו מרווחים קבועים כדי להעריך מחדש את סגמנטי הלקוחות שלכם באמצעות הנתונים והניתוחים העדכניים ביותר של הבינה המלאכותית.

 

  1. עודדו משוב מהלקוח: בקשו משוב רציף מהלקוחות שלכם כדי לשפר את המיקרו-סגמנטים שלכם. כלים כמו SurveyMonkey או Typeform יכולים לעזור ליצור סקרים מעניינים, Hotjar, Userbrain, UserReport ו-Sprinklr מציעים דרכים חדשניות לאסוף משוב מהלקוחות, ממפות חום ויזואליות והקלטות התנהגות ועד וידג'טים משולבים לסקרים וניהול משוב כוללני עבור ארגונים גדולים יותר.

מיישום לסיפורי הצלחה


חברות רבות שהשכילו לאמץ את הבינה המלאכותית ולהשתמש בה לבניית מיקרו סגמנטציה חכמה, כבר הספיקו לקטוף את פירות.

BECU: קואופרטיב אשראי בוושינגטון, שהשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור מיקרו-סגמנטים עבור הקמפיינים השיווקיים שלו. באמצעות שימוש בתוכנת למידת מכונה מחברת Amplero, BECU יכל ליצור ולהבין מיקרו-סגמנטים באופן אוטומטי ולהתאים מסרים לסגמנטים אלה כדי לקדם בקשות למשכנתאות, כרטיסי אשראי והלוואות רכב. אסטרטגיה זו הביאה לעלייה של 10% בבקשות. *מקור: The Financial Brand

Netflix: נטפליקס משתמשת בבינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לבצע מיקרו-סגמנטציה של בסיס המשתמשים שלה ולהתאים אישית את התוכן המוצג לכל משתמש. לדוגמה, נטפליקס מתאימה אישית את התמונות הממוזערות של סרטים וסדרות בהתבסס על היסטוריית הצפייה של המשתמש. משתמש שרובו ככולו צופה בסרטי רומנטיקה עשוי לראות תמונות ממוזערות שונות ממשתמש המעדיף סרטי אקשן. רמה זו של פרסונליזציה מגדילה את מעורבות המשתמש ושימור הלקוחות. *מקור: Emerj 

אתגרים ופתרונות


למרות שלמיקרו-סגמנטציה המבוססת על בינה מלאכותית יש יתרונות, עשויים לצוץ אתגרים, כולל הבטחת איכות נתונים, אינטגרציה של כלי בינה מלאכותית עם מערכות קיימות, והתגברות על התנגדות לטכנולוגיות חדשות. בצעו ביקורת נתונים בקביעות, בחרו כלי בינה מלאכותית תואמים, וספקו הכשרה ותמיכה מקיפות לצוות.

העצימו את הצוות שלכם ועודדו שיתוף פעולה
הדריכו את צוות השיווק שלכם בכלי בינה מלאכותית ואסטרטגיות מיקרו-סגמנטציה, טפחו תרבות של למידה רציפה ויכולת הסתגלות. ודאו שיתוף פעולה בין מחלקות שונות כמו שיווק, מכירות, טכנולוגיית מידע ושירות לקוחות. שתפו תובנות ניתוח בינה מלאכותית עם הצוותים הרלוונטיים והקימו קבוצות בין-תפקודיות לתכנון אסטרטגי. וכמובן אל תשכחו לשתף את הצוות שלכם בתוצאות ובהצלחות ותגמלו אותם על כך.

העתיד של השיווק
החדשנות בבינה מלאכותית ומיקרו-סגמנטציה מחייבת את אנשי השיווק להיות זריזים ומעודכנים. עם הבנה עמוקה של בינה מלאכותית ויישום אסטרטגי של מיקרו-סגמנטציה, יש לכם את כל הכלים ליצור אסטרטגיות שיווק שמדברות אישית לקהל שלכם, ולנווט את מאמצי השיווק שלכם להצלחות חסרות תקדים.

יש עוד דברים מעניינים לקרוא

רוצים להצטרף למשפחה שלנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן