שינויי IOS 14 למפרסמים בפייסבוק זה התחיל !

הזהירו אותנו, הפחידו אותנו, והנה עכשיו, לאחר שאפל השיקו את iOS14.5, פייסבוק החלו לאכוף את הכללים החדשים והגיע הזמן לבדוק כיצד זה השפיע עלינו. בואו נעבור על כל מה אתם צריכים לדעת …

אלון טורצ'ין

אופטימיזציה לשמונה אירועים בלבד

אם ברצונכם ליצור קמפיין המרות, תוכלו לבצע אופטימיזציה רק לאחד משמונת האירועים שהגדרתם. לפני שאכפו זאת, יכולתם עדיין לבחור אירוע שלא הוגדר, אך קיבלתם סמל אזהרה וצהוב.

כעת, ניתן יהיה לבחור רק את האירועים שהגדרתם לאופטימיזציה …

אם עדיין לא הגדרתם את האירועים הרצויים לכם, תצטרכו לעשות זאת על ידי מעבר אל מנהל האירועים> מדידת אירועים מצטברת> הגדר את אירועי האינטרנט. רק דעו שאתם צריכים לצפות לעיכוב של 72 שעות לפני שתוכלו לבצע אופטימיזציה לכל אירוע חדש שהוגדר.

אם אינכם מצליחים להגדיר את האירועים שלכם, זה בגלל שאתם לא הבעלים של הדומיין שבו מתרחשים אירועים או שאתם צריכים לאמת תחילה את הבעלות על הדומיין.

קבוצת מודעות מושהות

אם יצרתם קמפיינים מסוג המרות טרם שינוי ה iOS14, והאופטימיזציה בוצעה על פי אירוע שלא כלול בתוך שמונת האירועים שהוגדרו מראש, קבוצת מודעות אלה יעצרו אוטומטית.

כך זה אמור להיראות:

גישה מאוחרת לאירועים מוגדרים חדשים

אם שיניתם את האירועים שהוגדרו, שימו לב כי כל אירוע חדש יביא לעיכוב של עד 72 שעות. עד שיחלוף הזמן הזה, לא תוכלו לבצע אופטימיזציה לאירוע זה.

אם תסירו אירוע מרשימת התצורה שלכם בתהליך זה, כל קבוצות מודעות המותאמות לאירוע זה יושהו.

כיווץ קהלים

סביר להניח שנתקלתם בהודעה מפייסבוק על כך שהקהלים המותאמים אישית שלכם, מצטמצמים.

הנ"ל רלוונטי בעיקר לקהלים הכוללים אנשים שהסירו את עצמם ממעקב ה iOS. אם בניתם קהלים ממוקדים אשר כוללים אנשים אלו,  צפו מקהל זה לא להיות שלם.

זה לא אומר שאתם לא צריכים להשתמש בהם. רק דעו שהם יהיו קטנים יותר. כמה קטן יותר? תלוי בנפח ובאחוז התעבורה הכוללת שמגיעה ממכשירי iOS.

אם לא עקבתם מקרוב אחר גודל הקהלים הנ"ל, קחו בחשבון שפייסבוק לא תספק לכם דרך לראות עד כמה ההשפעה על הגודל שלהם.             

דיווח מושהה

אם משתמש יבחר להסיר את עצמו ממעקב iOS, פייסבוק תקבל את האירוע הגבוה ביותר שהוגדר מביקור נתון. עם זאת, ייקח עד שלושה ימים עד שהוא יופיע בדיווח שלך.

במילים אחרות, ייתכן שתרצו להתעלם מדיווח ההמרות שלכם בחלון היומי האחרון. אם יש לך תעבורת iOS משמעותית, המספרים האלה לא יהיו מלאים.

במקום זאת, תשקלו להתאים אישית את חלון הדיווח לתקופה שלפני שלושה ימים.

יש לשקול כיצד זה משפיע על כללים אוטומטיים. אם הדיווח מתעכב עד שלושה ימים עבור חלק מההמרות שלנו, החלון האחרון-שלושה ימים אינו אידיאלי לקביעה האם יש לבצע התאמות. למרבה הצער, פייסבוק לא מספקת חלון שאינו כולל את שלושת הימים האחרונים.

דיווח על אירועים שאינם מוגדרים

טכנית, עדיין תוכלו להמשיך להוסיף עמודה לדיווח המודעות שלכם עבור אירועים שאינם מוגדרים באמצעות התכונה התאמה אישית של עמודות.

עם זאת, שימו לב שאם אירועים אלו מתרחשים ממשתמשי iOS שבחרו להסיר את המעקב, אירועים אלה לא ייכללו בדיווח.

זה שונה מהדיווח על אירועים שהוגדרו באמצעות מדידת אירועים מצטברת. במקרה כזה, פייסבוק תמשיך להציג את האירוע המדרג הגבוה ביותר מביקור נתון. עם זאת, אם מעולם לא הגדרתם אירוע (הוא לא מדורג), הוא לא יופיע בדיווח שלכם למשתמשי iOS שביטלו זאת.

במילים אחרות, צפו שאירועים שאינם מוגדרים יהיו מדווחים פחות מאשר אירועים שהוגדרו. אם יש לכם תעבורת iOS משמעותית, ייתכן שתרצו להסתמך רק על אירועים מוגדרים לדיווח.

דיווח על מדידת אירועים מצטברת

אם עדיין לא התחלתם לראות נתונים המופיעים בכרטיסיה מדידת אירועים מצטברת במנהל האירועים, בקרוב תתחילו.

מסתבר כי פייסבוק תפרט את האירועים שעובדים באמצעות פרוטוקול מדידת אירועים מצטברת. במילים אחרות, היא תפרט את האירועים שהוגדרו שהתרחשו, ותציג את מספר הפעמים שכל אירוע היה האירוע בעדיפות הגבוהה ביותר עבור ביקור נתון של משתמש שבחר במעקב אחר iOS.

שימו לב שזה לא משנה אם אירועים אלה מיוחסים למודעות. בניגוד לדיווחים שלכם במנהל המודעות, בחלק זה יוצגו כל האירועים – בתשלום ובאורגני – שעובדו באמצעות פרוטוקול זה.

לסיכום

עכשיו שאנו חווים בזמן אצת את השינויים הנ"ל, יש לזכור כמה דברים:

  1. תעבורה מניידים מול דסקטופ

בואו נגיד ש- 50 אחוז מהקהל שלכם מחזיק במכשיר iOS. זה לא אומר ש- 50 אחוז מהקהלים והדיווחים שלכם יושפעו. רבים מאותם אנשים שיש להם מכשירי iOS ניגשים גם לאתר שלכם משולחן העבודה שלהם. המעקב יתרחש כרגיל באותם מקרים.

  1. כמה יסירו את מעקב ה iOS?

שמענו כמה דיווחים ראשוניים על מספר האנשים שביטלו את המעקב, אבל זה כרגע מאוד לא מדויק. תכננו את התרחיש במקרה הגרוע ביותר, אך אל תניחו כלום. נצטרך לחכות זמן מה לפני שנדע מה ההשפעה המלאה של ביטול הסכמה.

  1. אל תאשימו את ה 14iOS בכל התוצאות הרעות

במהלך תקופה זו, יהיה קל להאשים את 14iOS בכל קמפיין בעל ביצועים גרועים. האם כל מסע פרסום היה יעיל לפני השינויים הללו? כנראה שלא. חשוב שתפרידו בין גורמים הקשורים ל- iOS לבין אלה שבשליטתכם (כמו קופי, קריאייטיב, מיקוד, מוצר וכו').

  1. תהיו יצירתיים

יהיה עליכם להתחיל לעשות דברים אחרת ממה שעשיתם בעבר. תתנסו. תחקרו. מצאו פתרונות. זה לא הזמן להיות עקשנים ותקועים בדרככם.

יש עוד דברים מעניינים לקרוא

רוצים להצטרף למשפחה שלנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן