סליחה על השאלה – שאלות שאסור לשאול בטפסי הלידים של פייסבוק.

גם פייסבוק, למדה והבינה שיש מספר קטגוריות ותחומים שאין למפרסמים סיבה מוצדקת לדעת או לשאול לגביהם.

הילי מינירב

הרשתות החברתיות יודעות עלינו לא מעט, וכשאנחנו אומרים לא מעט אנחנו מתכוונים להמון. המידע הזה, פעמים רבות כל כך אינטימי ופרטי, שאין ספק שהייתם מרגישים רע אם הייתם יודעים לאיזה ידיים הוא מגיע (AKA הידיים שלנו, המפרסמים).

גם פייסבוק, למדה והבינה שיש מספר קטגוריות ותחומים שאין למפרסמים סיבה מוצדקת לדעת או לשאול לגביהם, ולכן היא הוציאה לאחרונה עדכון מדיניות בנוגע לשאלות שאסור יותר לשאול בטפסים הפנימיים שלה (טפסי ה – LG).

אז מה אסור לנו בעצם לשאול?

1.מידע על חשבונות הבנק של הלקוח – או במילים אחרות: מאיפה הכסף?

לשום עסק (אפילו הדומה ביותר לתחום ההתעניינות) אסור במעמד ההתעניינות לשאול לגבי פרטי חשבון הבנק / חובות/ הלוואות ודירוג האשראי של הלקוח. אנחנו מזכירים, מדובר בשלב קבלת מידע ראשוני ולכן שום סיבה הגיונית לשאול שאלה זו.

2. מספרים, מספרים, מספרים

המספר היחיד שמותר לבקש מאדם, הוא את מספר הטלפון שלו.   או שלה.
מספר רישיון נהיגה, תעודת זהות, מספר אישי בצבא, מספר דרכון – כל אלה הם פרטים אישיים מיותרים ולכן בגדר big no no

3.לבריאות

זה לא סוד שמידע רפואי אמור להיות מידע סופר אישי ורגיש. לכן אנחנו לא באמת מפתיעים אתכם כאן בהיגיון שמאחורי האיסור הזה. לכן, כל מידע הקשור לעבר הרפואי,  מחלות גופניות, תופעות לוואי או הנחה על מצב רפואי קיים הם פסולים בטופס הפייסבוק. ראו הוזהרתם!

4.אתם יכולים להרגיש ב(י)טוחים

פייסבוק מונעת מהמפרסמים לרשום כל מידע הקשור לעולם הביטוחי. ההחלטה לבחור באיזה חברת ביטוח נמצא הלקוח ונתונה לשיקולו וידיעתו בלבד. אז כל מידע ביטוחי (עבר ביטוחי, שם חברת הביטוח, שימוש בתכניות ביטוח)– לא ב(י)וטוח שיעבור.

5.אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

פייסבוק שמה לעצמה למטרה להיות נציגת האו"ם. לכן היא מעודדת לנטרל כל עניין פוליטי כזה או אחר מהעסק שלה. השתייכות פוליטית, למי הלקוח הצביע בבחירות האחרונות או בקודמות – לא רלוונטית, גם לא למפרסם ובטח שלא לפייסבוק.

6.אנחנו כפר גלובלי מאוחד!

פייסבוק מתהדרת בערך העליון שלה לקבל כל גולש הרוצה להירשם לשירותיה, לכן שאלות הנוגעות למוצא הדתי שלנו, אמונה פילוסופית וכדומה הן לא רלוונטיות למעמד הסינון ההתחלתי ולכן –  אין לשאול שאלות אלה.

7.אהבה זו אהבה

נטייה מינית של כל אדם היא מידע פרטי ואישי ולכן אין זה מעניין המפרסם לדעת מהי הנטייה המינית של כל אדם ואדם.
לכן אין לשאול שאלות כמו "מה הנטייה המינית שלך" בטופס הפייסבוק, ובטח שבטח אין לסנן מתעניינים על עניין זה.

8.מה היוזר וסיסמה לאייסיקיו שלך?

אנחנו בכוונה הקצנו והלכנו מאוד רחוק, אך הכוונה כאן היא שאין לבקש מהמתעניינים בטופס פרטי התחברות לאפליקציות או תוכנות הדורשות יוזר וסיסמה, היות ו… טוב, זה לא באמת מצריך הסבר, נכון?

זהו עכשיו אתם יודעים את 8 השאלות שפשוט לא שואלים.
יש שאלות?

יש עוד דברים מעניינים לקרוא

אמממ… אז מה הקטע של RTM?

מכירים את זה שאתם נתקלים בטרנד חם בסושיאל וחושבים: וואו איזה מגניבים הםםםם, איך הם עשו את זה??? בא לי גםםםם!!!!
אז רגע לפני שאתם קופצים על ה"רכבת הקלה" של הReal Time Marketing, בואו נדבר דווקא על למה זה *לא* תמיד רעיון מבריק ונוצץ כמו שנדמה

להמשך קריאה >

בחן את עצמך: האם כדאי לך להגדיל תקציבי שיווק ולהשקיע במבצעים בעונת החגים

עונת החגים היא תקופה עמוסה שבה מותגים רבים מעלים תקציבים ומציעים מבצעים בניסיון להתחרות בשוק הרווי. אבל האם זה מהלך נכון לכל מותג?
לא תמיד נכון להיכנס לתחרות הנחות אגרסיבית או להגדיל את תקציבי הפרסום, וההשלכות עלולות להיות זילות המותג, אובדן לקוחות נאמנים, ולעיתים – משיכת קהל שפחות רלוונטי למותג שלך. לפני שאתה נוקט בפעולות, עצור ושאל את עצמך: האם המבצעים והתקציבים הנוספים הם הבחירה הנכונה עבורך?

להמשך קריאה >

רוצים להצטרף למשפחה שלנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן