Three strikes and you're out

ב-20 ביולי 2021 גוגל הכריזו על פיילוט מדיניות חדש – חשבונות שיציגו עבירות מדיניות חוזרות יושבתו לאחר "שלוש פסילות".

גיא ורון

על מנת שנוכל להבין את המשמעויות של המדיניות הזו וכיצד אפשר להתמודד איתה, צריך להתחיל מההתחלה.

אז מהן הפרות המדיניות שעלולות להביא להשבתת החשבון?

גוגל מונה שלוש "משפחות" של הפרות מדיניות שעליהן תחול מדיניות הפסילות שלה:

1. עידוד התנהגות שקרית (dishonest behaviour)
כאן מדובר על פרסום מוצרים או שירותים שמאפשרים ללקוחות הקצה להפגין התנהגות לא כנה או שקרית. מוצרים ושירותים אלו כוללים למשל: מכירות מסמכים מזויפים (דרכונים, תעודות אקדמיות וכו'); שירותי האקינג או האזנות סתר; מעקב אחרי אחרים – למשל, מכשירי מעקב לGPS או ציתות לטלפונים סלולריים ועוד.

2. חומרים אסורים לפרסום 

הסעיפים העשויים להוביל פסילה תחת קטגוריה זו הם:

  • כל הפריטים ברשימה הלא ממצה הזו של תרופות ותוספי מזון אסורים
  • מוצרים המכילים שרביטן
  • מוצרים המכילים גונדוטרופין כוריוני אנושי (hCG) ביחס לירידה במשקל או לבקרת משקל,
    או כאשר הם מקודמים בשילוב עם סטרואידים אנבוליים
  • תוספי צמחים ותזונה עם רכיבים פעילים או מרכיבים מסוכנים
  • מוצרים המרמזים שהם יעילים כמו תרופות מרשם או חומרים מבוקרים
  • מוצרים שאושרו על ידי ממשלה שאינם משווקים באופן שמשתמע מכך שהם בטוחים או יעילים לשימוש במניעה, ריפוי או טיפול במחלה או מחלה מסוימים
  • מוצרים שהיו כפופים לכל פעולה או אזהרה ממשלתית או רגולטורית
  • מוצרים עם שמות הדומים בצורה מבלבלת לתרופה או תוסף או חומר מבוקר שאינו מאושר
  • חומרים או שירותים מסוכנים


3. פרסום מוצרים או שירותים מסוכנים

ככלל, גוגל אוסרת קידום של מוצרים או שירותים העלולים לגרום לנזק, פגיעה או פציעה. מוצרים ושירותים אלו כוללים

  • חומרי נפץ, לרבות נפצים או זיקוקים. בכלל זה אתרים המלמדים איך להכין חומרי נפץ
  • נשק חם, חלקי נשק חם ומוצרים קשורים
  • כלי נשק קרים לרבות סכינים ואגרופנים. בכלל זה אתרים המלמדים איך להכין, לייצר או להדפיס במדפסות תל מימד נשקים מסוגים אלו
  • סמים למטרות בילוי או שעשוע. בכלל זה כלים לשימוש בצריכת סמים (באנגים, מקטרות וכו')
  • מוצרי טבק ועישון – סיגריות, טסק, ניירות גלגול, סיגריות אלקטרוניות וכו'

איך תבוא לידי ביטוי מדיניות שלוש הפסילות?

הפרת מדיניות ראשונה תזכה את המפרסם באזהרה בלבד, ולא תישא כל צעדי ענישה. מה שנקרא: ראה הוזהרת.פסילה ראשונה" תהיה על הפרת מדיניות נוספת של אותו מפרסם, בטווח של 90 יום מההפרה הראשונה.
פסילה ראשונה תביא להשבתה ראשונה של החשבון – למשך שלושה ימים.

"פסילה שניה" תהיה הפרת מדיניות נוספת בטווח של 90 יום מהפסילה הראשונה. פסילה זו תוביל להשהיית החשבון למשך שבוע.

"פסילה שלישית" תהיה הפרת מדיניות שלשית בטווח של 90 יום מהפסילה השנייה. פסילה זו תביא להשבתת החשבון לצמיתות

כאשר גוגל תגדיר אזהרה או פסילה לחשבון מפרסם מסוים, מנהלי החשבון יקבלו התראה במייל אודות האזהרה/פסילה. כאשר מפרסם יקבל פסילה ראשונה או שנייה, הוא יידרש לתקן את הפרת המדיניות בזמן שהחשבון מושהה על מנת לחזור לאוויר בתום תקופת הענישה ולהגיש לגוגל מסמך המכיר בהפרת המדיניות שהתרחשה ועל תיקוני המדיניות שבוצעו בחשבון.

מה מכאן הלאה

קודם כל, חשוב להכיר בכך שמדיניות 3 הפסילות וחסימת החשבון לא חלה על כלל המוצרים והשירותים, אלא רק על אלו שפורטו מעלה. שנית, יש לקחת בחשבון גם כי פסילות "מתאפסות" בתוך 90 ימים. מי שקיבל פסילה ותיקן – לאחר 90 יום החשבון שלו ינוקה מפסילות ולא יישא אחריות מתמשכת על הפרות עבר. שלישית, כל מפרסם יהיה זכאי לערער על אזהרות ופסילות שיספוג מגוגל.

במידה ואתם מפרסמים מוצרים או שירותים מבין אלו שפורטו מעלה כדאי לכם לבחון מעבר לערוצי מדיה חלופיים ולהימנע מפרסום בגוגל שעלולים להוביל במוקדם או במאוחר לחסימת חשבונכם. אך במידה ואתם לא מפרסמים אף אחד מהמוצרים או השירותים שפורטו מעלה, אין לכם ממה לחשוש או למה להיערך… לפחות, לעת עתה.

יש עוד דברים מעניינים לקרוא

רוצים להצטרף למשפחה שלנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן